Normaal waar mogelijk en bijzonder waar nodig

kompas locatie etten-leur

Wonen

Wonen bij het ouderinitiatief Stichting Woonkompas Etten-Leur is wonen aan de Kerkakker (nieuwe adresnaam) in Etten-Leur. Waar in 2021-2022 een wooncomplex wordt gerealiseerd door woningcorporatie Alwel en bouwonderneming van Wijnen.

Stichting Woonkompas Etten-Leur maakt onderdeel van uit van dit wooncomplex. In het wooninitiatief is plaats voor wonen met begeleiding voor dertien jongvolwassenen met een beperking in het autisme spectrum. Zij gaan wonen op een eigen woonlaag, namelijk de 2e verdieping in het wooncomplex. Iedere bewoner heeft een eigen appartement. De appartementen worden ongeveer 50 m2 en hebben een eigen voordeur. Ieder appartement beschikt over een entree, toilet, huiskamer met keukenblok, een aparte slaapkamer en een badkamer.

De bewoners kunnen op een laagdrempelige manier gebruik maken van de gemeenschappelijke ruimte met een gezamenlijke woonkamer en keuken. Hier wordt ook de ruimte gerealiseerd voor de begeleiding. De individuele appartementen zijn niet verbonden aan een zorgaanbieder. Bewoners betalen hun eigen huur, inrichting en servicekosten. Verder krijgen zij een eigen rekening voor het water- en energieverbruik. De huurprijs zal binnen de grenzen voor huurtoeslag liggen zodat iedereen die dat nodig heeft huurtoeslag aan kan vragen.

Hieronder een impressie van het toekomstige bouwresultaat dat medio 2022 opgeleverd zal worden.

Scroll naar top