Normaal waar mogelijk en bijzonder waar nodig

planidee-kompas2

Wonen

Wonen bij het ouderinitiatief Stichting Woonkompas Etten-Leur is wonen aan de Van Genkstraat in Etten-Leur. Waar in 2020 een wooncomplex wordt gerealiseerd door woningcorporatie Alwel.

Stichting Woonkompas Etten-Leur maakt onderdeel van uit van dit wooncomplex. In het wooninitiatief is plaats voor het wonen met begeleiding voor tien jongvolwassenen met een beperking in het autisme spectrum. Zij komen te wonen op een eigen woonlaag/ verdieping in het wooncomplex. Iedere bewoner heeft een eigen appartement. De appartementen worden ongeveer 50 m2 en hebben een eigen voordeur. Ieder appartement beschikt over een entree, toilet, huiskamer met keukenblok, een aparte slaapkamer en een badkamer.

De bewoners kunnen op een laagdrempelige manier gebruik maken van de gemeenschappelijke ruimte met een gezamenlijke woonkamer en keuken. Hier wordt ook de ruimte gerealiseerd voor de begeleiding. De individuele appartementen zijn niet verbonden aan een zorgaanbieder. Bewoners betalen hun eigen huur, inrichting en servicekosten. Verder krijgen zij een eigen rekening voor het water- en energieverbruik. De huurprijs zal binnen de grenzen voor huurtoeslag liggen zodat iedereen die dat nodig heeft huurtoeslag aan kan vragen.

Hieronder is de sloop van het oude schoolgebouw te zien. De nieuwbouw gaat naar verwachting eind 2020 van start.

Scroll naar top